Letní prodej na hudebních festivalech
Pokud vyrábíme vlastní výrobky, nejrychlejší možností jejich prodeje je venkovní stánek. Na trzích to jde někdy pomalu a tak si říkáme – jaké by to asi bylo na nějakém velkém hudebním festivalu? Tolik lidí. Úžasná atmosféra. Práce i zábava zároveň.
Ano, i takové to může být. Ale POZOR!
Na letní festivaly je většinou nutné přihlásit se s velkým předstihem. Někdy i leden už je pozdě. Při domlouvání se pokuste vždy smlouvat. Pořadatelé mívají někdy ceny uveřejněné na svých stránkách, ale leckteří se nechají umluvit. Při komunikaci používám email, ale dívky se sladkým hlasem a dobrou výmluvností mohou použít i telefon. Hlášky jako chudičký podnikatel, malý stánek a podobně mohou snížit nájem leckdy i o polovinu.
Také je dobré se poptat kolik prodejců s podobným zbožím tam bývá. Často totiž uděláte mnohem větší tržbu na malé akci, pokud jste tam sami nebo skoro sami.
Někdy není parkování ani stanování umožněné v areálu. Za parkování můžete zaplatit další nepříjemnou sumu, tedy když chcete mít auto nablízku. A to vše je dobré vyzvědět předem.
Stánek, který použijeme na takovéto akci by měl být dostatečně stabilní, opravdu voděodolný a lehce přesunutelný. Nám se osvědčil německý stánek s nůžkovou konstrukcí zakoupený na Aukru asi za 2000 Kč. Pokud nemá přední stěnu, což ten náš neměl, zhotovíme ji lehce z plachty na auto, tmavého igelitu a podobných materiálů. Na noc připevníme suchým zipem, stačí kousky našité na stánek i plachtu. Když prodáváme dražší zboží, doporučuji také řetěz se zámkem.
Máte-li na výběr, neberte místo poblíž pódia. Je tu sice hodně lidí, ale odjedete z akce hluší a němí a více zboží většinou neprodáte, protože tady se lidi baví a tančí a nakupování je nezajímá. Nemluvě o nebezpečí, že vám do stánku spadne opilec či tanečník a marně se budete domáhat náhrady.
Buďte výrazní! Barva stánku, reklamní tabule, stojánky, koše i pultíky mohou výrazně zvýšit vaše šance.